جوان 23 ساله قزوینی:

در هر دوره با روزی یک ساعت کار70 میلیون تومان سود کسب میکنم

جوان 23 ساله ی قزوینی که به دنبال پشت میز بودن نیست و کمر همت را برای ساختن زندگی خود بسته است، در هر دوره 70 میلیون تومان سود کسب می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین، سجاد رحمانی جوان 23 ساله قزوینی که در شهرستان تاکستان استان قزوین زندگی می کند، توانسته با راه اندازی کسب و کاری برای خود به طور میانگین ماهانه 10 تا 12 میلیون تومان درآمد کسب کند.

 

این جوان کارآفرین گفت: در سن 20 سالگی دانشجو بودم و کاری نداشتم و در باغ پدر خود کار می کردم تا اینکه در پایگاه مقاومت بسیج با وام های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی آشنا شدم و از آنجا که در باغ پدرم استخری کوچک برای آبیاری داشتیم، به فکر پرورش ماهی در این استخر افتادم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: من سرمایه ای برای راه اندازی استخر پرورش ماهی نداشتم اما با دریافت وام از بسیج سازندگی توانستم استخر آبیاری باغ را گسترش داده و به استخر دو منظوره تبدیل کنم.

 

این جوان خوشفکر بیان کرد: در این استخر به دلیل آنکه هم برای آبیاری است و هم برای پرورش ماهی، تنها یک دوره می توان در سال ماهی پرورش داد.

وی در ادامه گفت: در دوره اول 3000 ماهی تهیه کردم و پرورش دادم، در این دوره به دلیل اینکه بی تجربه بودم نتوانستم نسبت به حالا سودی مناسب کسب کنم و تنها 8 میلیون تومان سود خالص بدست آوردم.

 

رحمانی بیان کرد: در یک دوره، 10 هزار ماهی زیر یک گرم تهیه کردم که این کار باعث می شود تا سود بیشتری کسب کنم و با فروش این مقدار ماهی مبلغی بالغ بر 130 میلیون تومان درآمد کسب کردم که از این مبلغ حدود 60 میلیون تومان هزینه و 70 میلیون تومان سود خالص است.

 

وی اذعان داشت: در حال حاضر برای 3 نفر به صورت مستقیم و برای 4 تا 6 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده ام.

 

این کارآفرین گفت: از آب استخر نه تنها باغ خود بلکه با شهرداری منطقه قراردادی بسته شده تا از این آب، باغ های شهرداری نیز آبیاری شود.

 

رحمانی ادامه داد: از اداره ای پیشنهاد کار پشت میزی داشتم اما قبول نکردم چرا که رهبر معظم انقلاب تاکید بر طرح های اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی دارد و معتقدم باید به این فرمایش ایشان عمل کنم و همچنین نمیتوانم در اداره ای به طور میانگین ده تا دوازده میلیون تومان دستمزد بگیرم.

 

وی در پایان یادآور شد: جوانانی مثل من این روزها نباید به دنبال کار اداری باشند و باید خود اشتغالزایی کرده و نیازهای خود را برطرف و به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.